Δείτε online τις βραβευμένες ταινίες του τμήματος Reframing Images του 13ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου Αθήνας
Το 13ο ΦΠΚΑ ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία –όχι όμως και οι οnline προβολές του. Μην χάσετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε τις ταινίες που διακρίθηκαν στο διαγωνιστικό τμήμα Reframing Images, έως το Σάββατο 28 Δεκεμβρίου στη διεύθυνση online.tainiothiki.gr
Κόστος ενοικίασης: 3 ευρώ.
Οι ταινίες που διακρίθηκαν ήταν:
Βραβείο ARTWORKS Καλύτερης Ταινίας:
Άνθρωπος νούμερο 4 / Man Number 4 της Miranda Pennell
Ειδική Μνεία:
Σημειώσεις: Αναμνήσεις και ευρήματα / Notes: Remembered and Found της Μαρίας Αναστασίου
Ειδική Μνεία:
Ημερολόγιο Κλίματος / Climate Diary του Αλέκου Αλεξιάδη
Πιο αναλυτικά
Στο νέο διαγωνιστικό τμήμα «Reframing Images» που η Tαινιοθήκη της Ελλάδος παρουσίασε φέτος σε συνεργασία με την ARTWORKS, το Βραβείο ARTWORKS Καλύτερης Ταινίας (ARTWORKS Best Film Award) απονεμήθηκε στην ταινία Man Number 4 της Miranda Pennell.
Γάζα, Δεκέμβριος 2023. Η συνάντηση με μια ανησυχητική φωτογραφία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γεννά ερωτήματα σχετικά με το τι σημαίνει να είσαι θεατής. «Τι ακριβώς κοιτάζω;» είπες φωναχτά. Η παραδοξότητα του σκηνικού –το πρώτο πλάνο που φωτίζεται από μια λάμπα, οι άντρες στο ανάχωμα, οι στρατιώτες στο βάθος και οι στοιχειωμένες πολυκατοικίες– σου θύμισε μια εικόνα από μια ταινία που ίσως είχες δει.
Οι ταινίες της Miranda Pennell έχουν προβληθεί διεθνώς και έχουν εκτεθεί σε ιδρύματα όπως η Tate Britain και η Whitechapel Gallery.
Με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), η ARTWORKS προσέφερε στη νικήτρια το Βραβείο ARTWORKS Καλύτερης Ταινίας, ύψους 5.000 ευρώ.
Ειδική Μνεία (Special Mention) κέρδισαν δύο ταινίες:
Η πρώτη μνεία πήγε στην ταινία Notes: Remembered and Found της Μαρίας Αναστασίου.
Το ντοκιμαντέρ διερευνά τον εκτοπισμό μιας οικογένειας κατά τη διάρκεια της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο το 1974, εστιάζοντας σε τέσσερις γενιές γυναικών, συμπεριλαμβανομένης της μικρής κόρης της σκηνοθέτιδας. Η ταινία διαπλέκει τη μνήμη με την αφήγηση, παλεύοντας με το παρελθόν για να διαφυλάξει την οικογενειακή ιστορία. Αμφισβητεί τις παραδοσιακές μεθόδους αρχειοθέτησης, αντιστεκόμενη στη μυστικοποίηση, με σκοπό να αποτυπώσει την πράξη της αρχειοθέτησης και ταυτόχρονα να αναδείξει το συναισθηματικό βάρος που φέρουν οι άνθρωποι οι οποίοι διαμορφώνονται από τη διαδικασία της μεταμνημόνευσης. Η ταινία επιλέχθηκε για το Open City Documentary Festival και το BFI Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου.
Τη δεύτερη μνεία κέρδισε η ταινία Ημερολόγιο Κλίματος του Αλέκου Αλεξιάδη.
Tο Ημερολόγιο κλίματος είναι ένα ντοκιμαντέρ που γυρίστηκε την άνοιξη του 2020. Η κάμερα είναι σταθερή, η λήψη είναι η ίδια κάθε μέρα. Οι αλλαγές στη θερμοκρασία και στον χρόνο διογκώνονται μέσω της εικόνας, παράλληλα με τις μικρές αλλαγές στην καθημερινότητα κατά τη διάρκεια της καραντίνας στην Αθήνα. Η πλειονότητα των πληροφοριών, ωστόσο, συλλέγεται μέσω του ήχου σε μία αντίστιξη με την εικόνα που φαίνεται παγωμένη. Στο τέλος, η αφήγηση, που σε όλη τη διάρκεια της ταινίας συνοδεύει την εικόνα, μπερδεύεται με τη μουσική τείνοντας προς την αφαίρεση, σαν μία πολιτικά φορτισμένη σπουδή στον Μονέ.
Η κριτική επιτροπή του διαγωνιστικού τμήματος απαρτίστηκε από τους SNF ARTWORKS Fellows του πεδίου της Κινούμενης Εικόνας, Νεριτάν Ζιντζιρία, Χριστίνα Κουτσοσπύρου και Κωστή Χαραμουντάνη.
Το νεοσύστατο Διαγωνιστικό Τμήμα «Reframing Images» του ΦΠΚΑ, στοχεύει να αναδείξει δημιουργούς που εξερευνούν νέες μορφές αφήγησης και κινηματογραφικής φόρμας ανεξαρτήτως διάρκειας ή είδους. Φέτος συμμετείχαν 26 ταινίες από 27 σκηνοθέτες και ισάριθμες χώρες.
Εδώ θα βρείτε πληροφορίες για όλες τις ταινίες του τμήματος «Reframing Images»:
http://www.tainiothiki.gr/el/13-programmata/programmata-13/2154-reframing-images
Πηγή