Αρκετές επανεκδόσεις, η σεξουαλική καοποίηση της Μαρία Σνάιντερ στο «Τελευταίο τανγκό στο Παρίσι» και ο ανανεωμένος Φρανσουά Οζόν ξεχωρίζουν στις πρεμιέρες της εβδομάδας
Την τραγική ιστορία της πρωταγωνίστριας του «Τελευταίου τανγκό στο Παρίσι», Μαρία Σνάιντερ, μας υπενθυμίζει η Ζεσικά Παλίντ στην ταινία «Την έλεγαν Μαρία», ενώ ο Φρανσουά Οζόν υπογράφει μια χαμηλότονη ταινία όπου τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται στο «Όταν έρθει το φθινόπωρο». Πολλές και καλές οι επανεκδόσεις της εβδομάδας με προτεραιότητα στον «Επαναστάτη χωρίς αιτία» με τον Τζέιμς Ντιν.
ΤΗΝ ΕΛΕΓΑΝ ΜΑΡΙΑ ***
(BEING MARIA)
ΓΑΛΛΙΑ, 2024
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ZΕΣΙΚΑ ΠΑΛΙΝΤ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΜΑΤ ΝΤΙΛΟΝ, ΑΝΑΜΑΡΙΑ ΒΑΡΤΟΛΟΜΕΪ
Η ταινία μας ξεναγεί στα επίμαχα γυρίσματα της ταινίας «Το τελευταίο τανγκό στο Παρίσι» του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι και βάζει στο επίκεντρο, ασφαλώς, τη νεαρή ηθοποιό Μαρία Σνάιντερ η οποία κακοποιήθηκε στα γυρίσματα και στη συνέχεια έφερε αυτό το βάρος στην υπόλοιπη ζωή της, ενώ παράλληλα δεν μπόρεσε να διαχειρισθεί την επιθετικότητα των μίντια που την είχαν κατηγοριοποιήσει σε μια συγκεκριμένη γκάμα ρόλων.
Η Αναμαρία Βαρτολομέι είναι ασφαλώς η αποκάλυψη του φιλμ. Υποδύεται την Μαρία Σνάιντερ με φυσική άνεση και φέρει σχεδόν όλη την ταινία στους ώμους της επάξια. Δεν μπορείς να πάρεις τα μάτια σου από πάνω της. Παράλληλα, η Zέσικα Παλίντ έχει φροντίσει να επαναφέρει τα ‘70s με ιδιαίτερη φροντίδα και αυθεντικότητα.
ΟΤΑΝ ΕΡΘΕΙ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ***1/2
(QUAND VIENT L’ AUTOMNE)
ΓΑΛΛΙΑ, 2024
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΦΡΑΝΣΟΥΑ ΟZΟΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΕΛΕΝ ΒΙΝΣΑΝ, ZΟΣΙΑΝ ΜΠΑΛΑΣΚΟ
Η ηλικιωμένη Μισέλ απολαμβάνει μια ήσυχη συνταξιοδότηση σ’ ένα χωριό της Βουργουνδίας, κοντά στην φίλη της, Μαρί-Κλοντ. Οταν η κόρη της, η Βαλερί, αφήνει τον γιο της να περάσει τις σχολικές του διακοπές μαζί της, τα πράγματα παίρνουν μια αναπάντεχη, δυσάρεστη τροπή.
Τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται σε αυτό το χαμηλών τόνων δράμα του Φρανσουά Οζόν ο οποίος δείχνει την κλάση του εδώ μετά από ένα σερί μέτριων ταινιών. Εχει αποσπάσει πολύ ωραίες ερμηνείες από τους πρωταγωνιστές του και έχει εκμεταλλευθεί πολύ καλά την εξοχή της Βουργουνδίας που έχει κι αυτή ρόλο στην ταινία.
SORRY, BABY
(ΗΠΑ, 2025)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΕΒΑ ΒΙΚΤΟΡ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΕΒΑ ΒΙΚΤΟΡ, ΝΑΟΜΙ ΑΚΙ
Η Αγκνες, καθηγήτρια πανεπιστημίου, προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές ενός τραυματικού γεγονότος από το παρελθόν της, προκειμένου να ξαναβρεί τη ζωή της, με τη βοήθεια της φίλης της. Καθώς επιστρέφει σταδιακά στην καθημερινότητά της, έρχεται αντιμέτωπη με αναμνήσεις που προσπαθούσε να ξεχάσει.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Ξέρω τι κάνατε πέρσι το καλοκαίρι. Της Τζένιφερ Κέιτιν Ρόμπινσον με τους Μάντελιν Κλάιν, Τσέις Σούι Γουόντερς
Το σίκουελ της ομώνυμης ταινίας του 1998. Οταν πέντε φίλοι προκαλούν άθελα τους ένα θανατηφόρο αυτοκινητιστικό ατύχημα, συμφωνούν να το κρατήσουν μυστικό, αντί να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες. Εναν χρόνο αργότερα, το παρελθόν επιστρέφει για να τους στοιχειώσει και αναγκάζονται να αντιμετωπίσουν μια τρομακτική αλήθεια: κάποιος ξέρει τι έκαναν πέρσι καλοκαίρι.
Ο χαμένος τίγρης. Κινούμενα σχέδια της Σαντέλ Μάρεϊ
Ο Τίο, ένας νεαρός τίγρης που βρέθηκε εγκαταλελειμμένος φορώντας ένα μυστηριώδες κρυστάλλινο κολιέ, υιοθετείται από μια στοργική οικογένεια καγκουρό παλαιστών. Οταν ένα ατύχημα κλονίζει την αυτοπεποίθησή του και αρχίζει να βιώνει οράματα με μια ηλικιωμένη τίγρη που τον καλεί «σπίτι», ο Τίο αποφασίζει να ακολουθήσει τα ίχνη του παρελθόντος του.
Επαναστάτης χωρίς αιτία (1955) ****. Του Νίκολας Ρέι με τους Τζέιμς Ντιν, Νάταλι Γουντ
Ο νεαρός Τζιμ Σταρκ νιώθει το αίμα του να βράζει, έχει συνεχείς συγκρούσεις με τους γονείς του και οδηγείται σε μια παρορμητική αυτοκαταστροφική εξέγερση ως κρατούμενος στο αστυνομικό τμήμα με την κατηγορία της δημόσιας μέθης. Αισθάνεται πως συνθλίβεται καθώς του λείπει το σωστό πατρικό πρότυπο.
Κορυφαία στιγμή στην μικρή φιλμογραφία του Τζέιμς Ντιν που έγινε ένα με το ρόλο του εδώ. Επανέκδοση μιας σπάνιας ταινίας.
Μαλένα (2000) ***. Του Τζουζέπε Τορνατόρε με τους Μόνικα Μπελούτσι, Τζουζέπε Σουλφάρο
Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου σε μια μικρή πόλη της Σικελίας, η μυστηριώδης χήρα Μαλένα γίνεται το αντικείμενο πόθου και φθόνου. Μέσα από τα μάτια του νεαρού Ρενάτο, η ταινία εξερευνά την αντικειμενοποίηση, τη μοναξιά, τη ζήλια και την αναζήτηση της ταυτότητας.
Αιχμηρό κοινωνικό σχόλιο του Τζουζέπε Τορνατόρε για τις κλειστές κοινωνίες με μια εκθαμβωτική Μόνικα Μπελούτσι. Ο Ιταλός δημιουργός είναι και εδώ πολύ ουσιαστικός στην κινηματογράφηση ενός κόσμου από το παρελθόν που έχει πια εκλείψει και μοιάζει σα να έρχεται από άλλο πλανήτη.
The Commitments (1991) ****. Του Αλαν Πάρκερ με τους Ρόμπερτ Αρκινς, Μάικλ Αχερν
Μια ομάδα ταλαντούχων νέων από υποβαθμισμένες γειτονιές του Δουβλίνου, με εμπνευστή του εγχειρήματος τον άνεργο Τζίμι, μοιράζονται το πάθος τους για τη σόουλ μουσική, σε μια χώρα που κανείς δεν την ερμηνεύει. Οι φιλοδοξίες, τα όνειρα, η αγάπη και η πίστη σε αυτό που κάνουν θα είναι η αφορμή για μια ξέφρενη πορεία από τους δρόμους στη σκηνή και από εκεί στην απόλυτη δόξα.
Απόλυτα διασκεδαστική μουσική κομεντί με απίστευτο χιούμορ, έμμεσο κοινωνικοπολιτικό σχόλιο και σπουδαίες στιγμές λύτρωσης πάνω στη σκηνή.
Ευτυχία (1934). Του Αλεξάντρ Μεντβέντκιν με τους Πιοτρ Ζινόβιεφ, Γιελένα Γιεγκόροβα
Η εμβληματική βωβή ταινία του Αλεξάντρ Μεντβέντκιν με την απεικόνιση της ζωής ενός ζευγαριού, στο πρώτο μέρος στην τσαρική Ρωσία και στο δεύτερο μέρος στην Ρωσία τον πρώτων χρόνων μετά την επανάσταση.
Πηγή