Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Το Lada Niva κατέχει ξεχωριστή θέση ανάμεσα στα μακροβιότερα οχήματα παραγωγής, παραμένοντας πιστό στις χρηστικές του ρίζες από το 1977. Με την πάροδο των δεκαετιών, γνώρισε πολλές αναβαθμίσεις, αλλά ο θεμελιώδης χαρακτήρας του παρέμεινε αναζωογονητικά απλός. Γνωστό για τα εκτός δρόμου διαπιστευτήριά του και ακόμη και για την περιστασιακή συμμετοχή του σε ράλι, το Niva εισέρχεται τώρα σε νέα εδάφη με την πιο ακραία έκδοσή του.
Το πρόσφατα αποκαλυφθέν Lada Niva Sport Turbo είναι μία ειδική έκδοση, η οποία αντλεί πολλά στοιχεία από το αρχικό μοντέλο, αλλά έχει αναβαθμιστεί σε όλα τα καίρια σημεία. Φέρνει σημαντικές αναβαθμίσεις στις επιδόσεις, το πλαίσιο και το σχεδιασμό, οι οποίες επικεντρώνονται στη βελτίωση της ανθεκτικότητας και της ικανότητάς του σε απαιτητικά εδάφη.
Εξωτερικά, το Niva Sport Turbo ξεχωρίζει με τα σημαντικά διευρυμένα εμπρός και πίσω φτερά, σχεδιασμένα για να φιλοξενούν μεγαλύτερα ανοίγματα στους θόλους των τροχών. Παράλληλα, λεπτοί χαλύβδινοι προφυλακτήρες αντικαθιστούν τους αρχικούς, αφήνοντας τα ελαστικά εκτεθειμένα για γρήγορες διορθώσεις. Ένα σύστημα snorkel βοηθάει ώστε το όχημα να μπαίνει εύκολα σε βαθιά νερά, την ώρα που τα πλευρικά παράθυρα Lexan και ο πρόσθετος φωτισμός LED συμβάλλουν με τη σειρά τους.
Το προετοιμασμένο για ράλι Niva πατάει σε νέες ζάντες αλουμινίου με μεγαλύτερα ελαστικά παντός εδάφους, τα οποία υποστηρίζονται περαιτέρω από ένα μεγαλωμένο μεταξόνιο 2.550χλστ. Παράλληλα η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί στα 350χλστ. δίνοντας στο Niva μια ακόμα πιο επιβλητική στάση.
Στο εσωτερικό του, το Niva αποβάλλει οτιδήποτε μη απαραίτητο. Η καμπίνα είναι εξοπλισμένη με δύο αγωνιστικά καθίσματα bucket, ένα πλήρες roll cage, ένα σύστημα πλοήγησης και ένα ενισχυμένο ρεζερβουάρ καυσίμου.
Όπως υποδηλώνει και το όνομά του, το Niva Sport Turbo εφοδιάζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 1,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 280 ίππους και 340 Nm ροπής. Αυτό αντιπροσωπεύει μια σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το Niva Sport προδιαγραφών παραγωγής που αρκείται σε μόλις 124 ίππους και 151 Nm ροπής.
Η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων έξι σχέσεων με κεντρικό διαφορικό μπλοκέ. Οι αναβαθμίσεις του πλαισίου περιλαμβάνουν ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά αμορτισέρ σε κάθε τροχό, καθώς και ισχυρότερα φρένα με δίσκους 302 mm και δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων.
Το Lada Niva Sport Turbo θα κάνει το ανταγωνιστικό του ντεμπούτο στο φετινό Silk Way Rally, που θα διεξαχθεί στη Ρωσία από τις 12 έως τις 22 Ιουλίου. Θα συμμετάσχει στην κατηγορία Raid Sport, ένα βήμα πάνω από την κατηγορία T2 στην οποία συμμετείχε ο προκάτοχός του. Η διαδρομή καλύπτει περισσότερα από 5.000 χιλιόμετρα κατά μήκος της διαδρομής από το Ιρκούτσκ στο Γκόρνο-Αλτάισκ.