Στην κωμωδία «Αχ, αυτή η γυναίκα μου»,
η Μαρία Κωνσταντάρου υποδύεται την παντελώς αμόρφωτη οικονόμο,
που αντικαθιστά για λόγους έκτακτης ανάγκης την «Κυρία τού Σπιτιού».
Η «Ασημίνα», λοιπόν, η οποία αυτοπροσδιορίζεται ως «υπηρετικό προσωπικό»,
προβαίνει σε γλωσσικές χοντροκοπιές κάθε φορά που ανοίγει το στόμα της
(χαρακτηριστική είναι η μνημειωδώς ασύντακτη φράση
«Δεν χωρεί αμφιβολίας περί τούτου.»),
ενώ συνάμα παίρνουν τα μυαλά της αέρα από την ξαφνική αναβάθμισή της·
έτσι, απορρίπτει το χαϊδευτικό «Ασημή» που χρησιμοποιεί ο αρραβωνιάρης της,
απαιτώντας -αφ’ ότου ενδύεται ένα αστραφτερό μίνι φόρεμα τής αφεντικίνας της-
να προσφωνείται με το καλλιτεχνικό προσωνύμιο «Λαμέ».
Επιστρέφοντας στην εποχή μας,
φαίνεται ότι η εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» έχει βρει τη «Λαμέ» της,
που δεν είναι άλλη από τη χαριτωμένη περσόνα Μαριάννα Γεωργαντή.
Επί καθημερινής βάσεως,
η νεαρή ρεπόρτερ ακολουθεί τα χνάρια τής κινηματογραφικής προγόνου της,
παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλλει περί τού αντιθέτου
(δεν χωρεί αμφιβολίας περί τού αντιθέτου),
όμως στην εκπομπή τής Παρασκευής η συμπαθής κοπελούδα
έφτασε να σπάσει κάθε τηλεοπτικό ρεκόρ,
ξεστομίζοντας τρία «μαργαριτάρια» σε μόλις οκτώ δευτερόλεπτα.
Ναι, όσο κι αν φαντάζει απίστευτο,
τα ώτα μας δέχθηκαν αυτήν την καταιγιστική επίθεση
και η Ελληνική Γλώσσα έπεσε ξανά θύμα βαρβαρότητας σε πανελλήνια μετάδοση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Συγκεκριμένα,
κατά τη διάρκεια τής ανάγνωσης των εφημερίδων από τούς παρουσιαστές,
η «Λαμέ» επεχείρησε να αναλύσει την είδηση
που αναφερόταν στην πρόσφατη εισήγηση τού Εμανουέλ Μακρόν
για «πυρηνική ομπρέλα» που πρέπει να αναπτύξει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η κατάληξη ήταν,
να χρειαζόμαστε εμείς μία «πυρηνική ομπρέλα»
για να προστατευτούμε από τούς πυραύλους «(τηλεοπτικού) αέρος-εδάφους»
που εκτοξεύονταν από τα χείλη τής ανελέητης ρήτορος..:
«Νομίζω, σ’ εκείνον που δεν άρεσε πολύ (η θέση Μακρόν),
ήτανε (στον) Βλαντιμίρ Πούτιν,
ο οποίος θύμισε τι έγινε το 1812 με τον Ναπολέων,
που με 600.000 άντρες πήγε να καταβάλει τη Ρωσία
και ποιο ήταν το αποτέλεσμα.
Ήτανε ο παραλληρισμός που έκανε σε όσα είπε ο Εμανουέλ Μακρόν.».
Στούφος. Ντουβρουτζάς. Σφοντύλι.
Πώς να μη ζαλιστείς από τα απανωτά βίαια χτυπήματα..;
Πώς να μην κουδουνίσει ο εγκέφαλος από τις εκκωφαντικές κατραπακιές..;
Ελάχιστα τα εναπομείναντα ψήγματα αντοχής που έχουμε πια ως Έλληνες.
ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ
1) Το όνομα «Ναπολέων» ΚΛΙ-ΝΕ-ΤΑΙ
(όπως κλίνονται άπασες οι γλωσσικές μορφές
που σχετίζονται με τη λέξη-όνομα-επώνυμο-επίθετο «Λέων»).
2) Ο Ναπολέων πήγε το 1812 με 600.000 άντρες να καταλάβει τη Ρωσία
(και ουχί να καταβάλει τη Ρωσία).
Τα ουσιαστικά «Κατάληψη» και «Καταβολή»
-όπως ομοίως και τα παραγόμενα ρήματα «Καταλαμβάνω» και «Καταβάλλω»-
είθισται να απέχουν παρασάγγας εννοιολογικώς,
αλλά ακόμη κι αν περιστασιακώς έχουν συγγενική σχέση,
ακόμη κι αν περιγράφουμε προσπάθεια υπερίσχυσης επί αντιπάλου,
όταν εισβάλλεις με 600.000 στρατιώτες σε ένα ξένο κράτος
στοχεύεις προφανώς να το καταλάβεις κι όχι απλώς να το καταβάλεις,
εκτός αν θεωρείς ότι η Ρωσία είναι… «χρηματική οφειλή».
3) Το ουσιαστικό είναι «Παραλληλισμός»
(και ουχί «Παραλληρισμός»).
Αναμφιβόλως, ετούτο ήταν το πιο διασκεδαστικό και αβανταδόρικο «μαργαριτάρι»,
που επιδέχεται και έτι περαιτέρω (ομόηχες) διαστρεβλώσεις·
θα ημπορούσε κάλλιστα ο «Παραληρισμός» να είναι το ανδρικό «Παραλήρημα»,
θα ημπορούσε κάλλιστα ο «Παραλυρισμός» να είναι ο υπέρμετρος λυρισμός.
…
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Μ’ αυτά και μ’ αυτά,
η Ελληνική Γλώσσα υφίσταται την αδιάλειπτη-συστηματική έκπτωσή της,
ενώ οι απαθείς «καραβάνες» κι οι νεόκοποι δημοσιολόγοι συνεχίζουν απτόητοι το έργο τους.
Κάθε εποχή έχει τούς αρσενικούς και θηλυκούς «Λαμέ» της,
όμως πλέον το φαινόμενο έχει προσλάβει άκρως ανησυχητικές διαστάσεις
και το «Λαμέ» έχει εξελιχθεί σε Καθεστώς.
Αιδώς, Αργείοι.
Αιδώς, Λαμέδες.
ΑΙΔΩΣ.
μ.Γ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ