Σε μια ημέρα σημαντική για τη Δυτική Ελλάδα, παραδόθηκε στην κυκλοφορία το τελευταίο και πιο απαιτητικό τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, από το Μιντιλόγλι έως τα Καμίνια, μήκους 10 χιλιομέτρων. Με την ολοκλήρωση αυτή, ολόκληρος ο οδικός άξονας τίθεται πλέον σε πλήρη λειτουργία, προσφέροντας σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας, άνεση, μειωμένους χρόνους μετακίνησης και βελτιωμένη συνδεσιμότητα για οδηγούς και επιχειρήσεις της περιοχής.
Παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και των αναδόχων εταιρειών πραγματοποιήθηκε η παράδοση του έργου, το οποίο ολοκληρώθηκε με ιδιαίτερη τεχνική δυσκολία, καθώς το τελευταίο τμήμα ταυτιζόταν με την Παλαιά Εθνική Οδό και κατασκευάστηκε υπό συνθήκες συνεχούς κυκλοφορίας.
Ο Υπουργός Χρήστος Δήμας, τόνισε ότι μόνο στα πρώτα εννέα χιλιόμετρα υλοποιήθηκαν δέκα κάτω διαβάσεις, είκοσι πέντε τοίχοι αντιστήριξης και απαιτήθηκαν 30.000 κυβικά μέτρα σκυροδέματος, δηλαδή ποσότητα τριπλάσια σε σχέση με τα πεδινά τμήματα. Υπογράμμισε ότι η Ελλάδα διαθέτει πλέον έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που ενώνει Αθήνα, Κόρινθο, Ελευσίνα, Πάτρα και Πύργο, προσφέροντας σημαντικά οφέλη για την ασφάλεια και την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, αναφέρθηκε στη σημασία του θεσμού των Παραχωρήσεων για την ταχεία υλοποίηση μεγάλων έργων και τη δίκαιη κατανομή του κόστους μεταξύ χρηστών και φορολογουμένων, επισημαίνοντας ότι η απόφαση του Πρωθυπουργού να επανεντάξει το έργο στην Παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού υπήρξε καθοριστική. Παράλληλα, έκανε λόγο για τον επόμενο μεγάλο στόχο, που είναι η σύνδεση του άξονα με τον αυτοκινητόδρομο Μορέας.
Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, υπογράμμισε ότι με την ολοκλήρωση του έργου «κλείνει ένα σκοτεινό κεφάλαιο» για την περιοχή και παραδίδεται ένας «δρόμος ζωής» που θέτει ως προτεραιότητα την ασφάλεια των πολιτών. Εξήρε τη συμβολή των εργαζομένων, της κυβέρνησης και των πολιτών στη διαδρομή προς την ολοκλήρωση.
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Δημήτρης Αναγνώπουλος, σημείωσε ότι η επιτυχής ολοκλήρωση απαιτούσε άρτιο συντονισμό λόγω των εξαιρετικά απαιτητικών τεχνικών συνθηκών. Τόνισε ότι ο νέος οδικός άξονας ενισχύει τη συνδεσιμότητα, μειώνει τους χρόνους μετακίνησης και στηρίζει την τοπική οικονομία, ενώ βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη παρόμοια έργα που θα διασφαλίσουν τη μακροχρόνια ανθεκτικότητά του.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας, παρουσίασε το συνολικό τεχνικό αποτύπωμα του έργου, το οποίο περιλαμβάνει 75 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου, 81 γέφυρες και διαβάσεις, εννέα ανισόπεδους κόμβους και δεκατέσσερις χώρους στάθμευσης. Ευχαρίστησε τους 1.500 εργαζομένους και την τοπική κοινωνία για τη στήριξη, τονίζοντας ότι το έργο εισέρχεται πλέον σε μια νέα εποχή με την εφαρμογή έξυπνων τεχνολογιών.
Τέλος, οι εκπρόσωποι των εταιρειών VINCI και AVAX εξέφρασαν την υπερηφάνειά τους για το συλλογικό αποτέλεσμα και αναγνώρισαν την άριστη συνεργασία που επέτρεψε την ταχεία και επιτυχή ολοκλήρωση ενός τόσο σύνθετου έργου.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά του Έργου – Βασικά στοιχεία αυτοκινητόδρομου
Συνολικό μήκος: 74,8 χλμ.
Πρώτα 13 χλμ: διαπλάτυνση υφιστάμενης Εθνικής Οδού
Υπόλοιπα ~62 χλμ: νέα χάραξη
Δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση (3,5 μ.) + ΛΕΑ
Διαχωριστικό διάζωμα από σκυρόδεμα
9 ανισόπεδοι κόμβοι
Τεχνικά έργα
11 γέφυρες
41 κάτω διαβάσεις
28 άνω διαβάσεις
4 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ)
2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών (ΣΕΠ)
Τεχνική βάση Πύργου
Κόμβοι
Μιντιλόγλι (0+000)
ΒΙΠΕ (6+942)
Αλισσός (12+725)
Κάτω Αχαΐα (17+733)
Βάρδα (33+036)
Κυλλήνη (46+016)
Γαστούνη (53+675)
Αμαλιάδα (62+680)
Πύργος (73+843)
Συμπληρωματικά Έργα περιλαμβάνουν:
Ασφαλτόστρωση και επέκταση παράπλευρου οδικού δικτύου
Νέος κλάδος Α/Κ Αμαλιάδας + άνω διάβαση
Κατασκευή Η/Κ Αλισσού
Αναβάθμιση 3 υφιστάμενων οδικών τμημάτων (Κυλλήνη, Γαστούνη, Αράξος–Λάππα)
Αντιπλημμυρικά έργα σε 14 περιοχές
Κόστος και χρηματοδότηση
Αρχικός προϋπολογισμός: 295 εκατ. ευρώ
Τελικό κόστος με συμπληρωματικά: 385 εκατ. ευρώ
Συγχρηματοδότηση ΕΣΠΑ: 143 εκατ. ευρώ
Επανένταξη στην Παραχώρηση Ολυμπία Οδός: 2021
Υπογραφή νέας σύμβασης: Μάρτιος 2022
Η παράδοση του τμήματος Μιντιλόγλι – Καμίνια ολοκληρώνει έναν από τους σημαντικότερους αυτοκινητοδρόμους της Δυτικής Ελλάδας. Με αυξημένες προδιαγραφές ασφάλειας, σύγχρονη σχεδίαση, τεχνική αρτιότητα και ορατό αναπτυξιακό αποτύπωμα, ο νέος άξονας Πάτρα – Πύργος αποτελεί πλέον βασική υποδομή που αναβαθμίζει την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών και συνδέει στρατηγικά την Πελοπόννησο με τη χώρα.


