Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η VW πριν περίπου έναν χρόνο ανακοίνωσε πως στο άμεσο μέλλον θα κυκλοφορήσει ένα νέο ηλεκτρικό όχημα το οποίο με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ, θα βάλει την ηλεκτροκίνηση σε κάθε σπίτι.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Σταδιακά όμως η γερμανική εταιρία κατάλαβε ότι ο στόχος της είναι υπερβολικά αισιόδοξος και πιο δύσκολος από ότι υπολόγιζε αρχικά. Πιο συγκεκριμένα, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Oliver Blume, εξέφρασε τον περασμένο μήνα αβεβαιότητα σχετικά με τη δυνατότητα επίτευξης αυτού του στόχου με παράλληλη διατήρηση της κερδοφορίας.
Τώρα, η Volkswagen διερευνά πιθανούς εταίρους που ενδιαφέρονται να συνεργαστούν σε αυτό το έργο, με τα ξένα μέσα να αναφέρουν πως η εταιρεία βρίσκεται σε προκαταρκτικές συνομιλίες με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, σχετικά με την πιθανή συνεργασία σε αυτή την πλατφόρμα.
Η Renault δήλωσε στο Reuters ότι η συνεργασία είναι απαραίτητη για να είναι ανταγωνιστική στην αγορά των μικρών EV, καθώς οι προκλήσεις είναι πολλές και για αυτό ήδη υπάρχουν ανοικτές συζητήσεις για πιθανές συνεργασίες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Και οι δύο εταιρείες εφαρμόζουν επί του παρόντος μέτρα μείωσης του κόστους, δεδομένων των προκλήσεων που θέτει η ανάπτυξη των EV και η επιβράδυνση των πωλήσεων τους. Η Volkswagen έχει θέσει ως στόχο να επιτύχει εξοικονόμηση 10 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι το 2026, ενώ η Renault προσπαθεί να μειώσει το κόστος παραγωγής EV κατά 50% μέσω της χρήσης τεχνητής νοημοσύνης.
Στην Ευρώπη, η μέση τιμή ενός EV υπερβαίνει τα 65.000 ευρώ (περίπου 69.900 δολάρια ΗΠΑ). Ως αποτέλεσμα, τόσο η VW όσο και η Renault έχουν ισχυρό κίνητρο να αναπτύξουν ένα ηλεκτρικό όχημα που να είναι πραγματικά προσιτό, αν και ο στόχος των 20.000 ευρώ είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος.