Σάββατο, 25 Μαρτίου, 2023
spot_imgspot_img
More

    ΠΡΟΣΦΑΤΑ

    Δημιουργία δικτύου ηλεκτροκίνησης στη Θεσσαλονίκη

    Στην δημιουργία δικτύου ηλεκτροκίνησης στη Θεσσαλονίκη και στην ευρύτερη περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος και η αύξηση του στόλου των δημοσίων ηλεκτροκίνητων οχημάτων, βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης

    Το έργο εντάσσεται στη Στρατηγική Ολοκληρωμένης Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΣΒΑΑ) η οποία χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2014-2020 της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ενώ για τις δράσεις του, συνεργάζονται η ομάδα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης της ΣΒΑΑ, το Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ (ΙΜΕΤ / ΕΚΕΤΑ), οι οκτώ Δήμοι του νομού Θεσσαλονίκης που θα προμηθευτούν ηλεκτροκίνητα οχήματα και ο ΦΟΣΔΑ Κεντρικής Μακεδονίας.

    Η  διαδικασία προκειμένου να δημιουργηθεί το πρώτο δίκτυο δημοτικών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και σταθμών φόρτισης, στη Θεσσαλονίκη ξεκίνησε το 2018  και το 2020 πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες εντάξεις έργων που αφορούσαν την συγκεκριμένη πρόσκληση.

    Επιπλέον το 2020 η Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης ξεκίνησε τις ενέργειες για μια νέα δράση, την ενσωμάτωση ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους στόλους καθαριότητας των δήμων της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, με προϋπολογισμό τα 15 εκατομμύρια ευρώ. Η υλοποίηση του έργου θα πραγματοποιηθεί μέσω του Περιφερειακού Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων.

    Το περασμένο χρονικό διάστημα οι Δήμοι Θεσσαλονίκης, Πυλαίας -Χορτιάτη, Αμπελοκήπων -Μενεμένης, Νεάπολης -Συκεών, Δέλτα, Παύλου Μελά, Καλαμαριάς και Κορδελιού – Ευόσμου κλήθηκαν να λάβουν τις αποφάσεις τους για τους τύπους και τον αριθμό των οχημάτων που χρειάζονται και να ενημερώσουν τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης.

    Από την πλευρά του το Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ κατέγραψε τους διαθέσιμους τύπους ηλεκτροκίνητων οχημάτων προκειμένου να εξεταστεί το κατά πόσο πληρούνται οι προϋποθέσεις και καλύπτονται οι ανάγκες για να προχωρήσει γρήγορα το έργο. Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάστηκε η νέα δράση και συμφωνήθηκε η κατανομή του προϋπολογισμού ανά δικαιούχο.

    Αναφερόμενη γενικότερα στη Στρατηγική Ολοκληρωμένης Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Β. Πατουλίδου σημείωσε ότι το 2020 υπήρξε, λόγω της πανδημίας, ένα έτος με δυσκολίες, όμως επιτεύχθηκε η έκδοση νέων προσκλήσεων αλλά και η ένταξη νέων έργων.

    Η Στρατηγική Ολοκληρωμένης Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2014-2020 της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με συνολικό προϋπολογισμό περίπου 84,5 εκατ. ευρώ από τα οποία τα 68,5 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και 16 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ).

    Όπως γνωστοποίησε, τέλος, η κ. Πατουλίδου, μετά από ενέργειες της Περιφέρειας υπάρχουν οι προϋποθέσεις έτσι ώστε η Στρατηγική να χρηματοδοτηθεί κι άλλο, με ένα ποσό γύρω στα 15 εκατομμύρια ευρώ και να φτάσει τελικά σε συνολικό προϋπολογισμό ύψους περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ.



    Πηγή άρθρου

    Latest Posts

    spot_imgspot_imgspot_img

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK